۱۵ بهمن ۱۳۹۳، ۱۴:۲۲

بیگلری:

سرطان معده شایع ترین سرطان در زنجان است

سرطان معده شایع ترین سرطان در زنجان است

زنجان- رئیس دانشگاه علوم پزش به وضعیت سرطان در استان زنجان اشاره کرد و افزود: طبق آخرین بررسی های انجام شده در نیمه دوم امسال، شایع ترین سرطان ها در این استان به ترتیب معده، پوست و سینه اعلام شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا بیگلری ظهرچهارشنبه در همایش پویش ملی مبارزه با سرطان گفت:شایع ترین سرطان ها در ایران پوست، معده و سینه و پروستات است.

وی اظهار داشت: در کل دنیا معمولا سرطان ۱۲ درصد مرگ و میرها را به خود اختصاص می دهد که این آمار در کشورما حدود ۱۰ درصد است و سالانه ۳۰ هزار مرگ به علت سرطان در کشورثبت می شود.  

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان به وضعیت سرطان در استان زنجان اشاره کرد و افزود: طبق آخرین بررسی های انجام شده در نیمه دوم امسال، شایع ترین سرطان ها در این استان به ترتیب معده، پوست و سینه اعلام شده است.

بیگلری با بیان اینکه سرطان درمان طاقت فرسا و پرهزینه دارد، خاطرنشان کرد: سرطان عوامل خطر سازی دارد که می توان با شناخت آنها مسیر بهتری را در پیش گرفت.

وی شعار روز جهانی سرطان و پویش ملی مبارزه با سرطان را «سرطان قابل پیشگیری و درمان است، با خود مراقبتی و امید بیان کرد و گفت:طبق اسناد سازمان جهانی بهداشت، می توان از نیمی سرطان ها پیشگیری کرد و مواردی هم که قابل پیشگیری نیستند، اگر در سایه خود مراقبتی، نگاه امیدوارانه به اثر بخشی روش های تشخیصی و درمانی داده شوند، درمان پذیر هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان سیگار را عامل بزرگ برای سرطان معرفی کرد و افزود:تغذیه و مواد غذایی که می توانند جهش ایجاد کنند عامل مهمی برای سرطان محسوب می شوند.

بیگلری با اشاره به اینکه خیرین و در راس آن انجمن مهرانه در استان بسیار خوب عمل کرده اند اظهار کرد:بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری حمایت های جدی ازبیماران سرطانی صورت می گیرد.

وی  از ایجادخانه های آرامش برای بیماران سرطانی که قابل درمان نیستند گفت و افزود:با ایجاد خانه آرامش ۲۵ درصد تخت بیمارستانی آزاد می شود.

کد خبر 2487391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha